Research Group: Instructional Design and Didactics (ELAN)

These publication lists might not be complete. Publications are added regularly.

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item Type
Jump to: 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2009
Number of items: 76.

2014

Meij, J. van der and Meij, H. van der (2014) A comparison of paper-based and video tutorials for software learning. In: EARLI SIG 2 2014 Meeting, Rotterdam, August 25-27, The Netherlands, 25-08-2014 - 27-08-2014, Rotterdam.

Meij, Hans van der and Meij, Jan van der (2014) A comparison of paper-based and video tutorials for software learning. Computers & education, 78 . 150 - 159. ISSN 0360-1315

Binkhorst, F. and Handelzalts, A. and Joolingen, W.R. van (2014) A retrospective view on Teacher Design Teams. In: 18th Conference of the JUnior REsearchers of EARLI, JURE 2014, 30-06-2014 - 04-07-2014.

Verhoef, N.C. and Timmer, M. and Hoeksema, F.H. (2014) De introductie van analytische meetkunde. Euclides, 90 (2). 4 - 6. ISSN 0165-0394

Verhoef, N.C. and Poortman, C.L. and Coenen, T.J.M. (2014) De professionalisering van docenten in een lesson study team: de aanpak van telproblemen. In: VELON conferentie voor lerarenopleiders, Zwolle, 10 maart 2014, 10-03-2014 - 11-03-2014, Zwolle.

Verhoef, Nellie and Coenders, Fer (2014) Dutch teachers' professional development with Lesson Study: the context of counting problems. In: 6th Conference of WALS, 25-11-2014 - 28-11-2014, Bandung, Indonesia.

Post, Tim and Walma van der Molen, Juliette H. (2014) Effects of company visits on Dutch primary school children's attitudes toward technical professions. International journal of technology and design education, 24 (4). 349 - 373. ISSN 0957-7572

Schadenberg, K. and Meij, J. van der and Joolingen, W.R. van (2014) Expressive agents for symbiotic education and learning. In: EARLI SIG 2 2014 Meeting, August 18-20, Malmö, Sweden, 18-08-2014 - 20-08-2014, Malmö, Sweden.

Schildkamp, K. and Archer, E. (2014) Feedback of monitoring data and its role in decision making at school and classroom level. In: Monitoring the quality of education in schools. Sense Publishers, Rotterdam.

Vanhoof, Jan and Schildkamp, Kim (2014) From ‘professional development for data use’ to ‘data use for professional development’. Studies in educational evaluation, 42 . 1 - 4. ISSN 0191-491X

Verhoef, Nellie (2014) Google subsidieert wiskundeonderwijs : een korte indruk uit Zwolle. Nieuw archief voor wiskunde, 15 (4). 1 - 4. ISSN 0028-9825

Coenders, Fer (2014) Groepslogboek, hulpmiddel voor leerlingen en docent. NVOX, 39 (9). 446 - 448. ISSN 0929-757X

Atteveldt, Nienke van and Aalderen-Smeets, Sandra I. van and Jacobi, Carina and Ruigrok, Nel (2014) Hoe schrijven Nederlandse kranten over hersenonderzoek? Nederlands tijdschrift voor geneeskunde, 158 . A8324. ISSN 0028-2162

Walma van der Molen, J.H. (2014) Hoe verder van ons bed, hoe sneller schokkende beelden worden getoond, Interview. De Volkskrant .

Meij, J. van der and Taconis, R. and Brok, P. (2014) ICT gebruik door bèta docenten. In: VELON-congres 2014, March 10-11, Zwolle, the Netherlands, 10-03-2014 - 11-03-2014, Zwolle.

Bottema, J. and Dummer, G. and Meij, J. van der (2014) ICT gebruik door bèta docenten. In: VELON studiedag 2014, November 7, Tilburg, the Netherlands, 07-11-2014, Tilburg.

Voogt, J.M. and Meij, J. van der and Tondeur, J. (2014) ICT gebruik in beeld : hoe en waarom gebruiken PO en VO leraren ICT in hun lessen. In: Symposium at the VELON-congres 2014. Zwolle, March 10-11, The Netherlands, 10-03-2014 - 11-03-2014, Zwolle.

Verhoef, N.C. and Coenders, F.G.M. (2014) Lesson Study as a tool for professional development: the context of counting problems. In: Educating the educators, Conference on international approaches to scaling-up, Essen, 15-16 December 2014, 15-12-2014 - 16-12-2014, Essen, Germany.

Verhoef, N.C. and Timmer, M. (2014) Lesson study, deel 4. Euclides, 89 . ISSN 0165-0394

Meij, J. van der and Meij, H. van der (2014) Mooiere verslagen dankzij instructievideo’s. Didactief = Didaktief, 44 (5). 38 - 39. ISSN 1572-4085

Meij, J. van der and Meij, H. van der (2014) Mooiere verslagen dankzij instructievideo’s : acht richtlijnen voor het ontwerpen van instructievideo's voor software training.

Gast, Inken and Veen, Jan van der and Joolingen, Wouter van (2014) Multidisciplinary Teacher Teams in Higher Education. In: 18th Conference of the JUnior REsearchers of EARLI, JURE 2014, 30-06-2014 - 04-07-2014.

Rosenmuller, Babs and Aalderen-Smeets, Sandra van (2014) Onderzoekend denken en leren in de klas: opbrengsten uit vindplaatsscholen. Expertisecentrum Wetenschap & Techniek.

Jeliazkova, Margarita (2014) Social science teachers on citizenship education: a comparative study of three European countries. InterDisciplines : journal of history and sociology, 5 (2). 59 - 101. ISSN 2191-6721

Walma van der Molen, Juliette (2014) Talent is een kiem: Hoe kunnen leerkrachten talent bij kinderen ontdekken en ontwikkelen? Boekman, 26 (100). 6 - 13. ISSN 1571-5949

Tuijl, C. van and Walma van der Molen, J.H. and Grol, M. (2014) Techniek? Niks voor mij! Vroege beroepsuitsluiting. JSW: jeugd in school en wereld, 98 . 12 - 15. ISSN 0165-6260

Verhoef, N.C. and Drijvers, P. and Bakker, A. and Konings, T. (2014) Tussen wal en schip. Wiskundig didactisch onderwijsonderzoek in Nederland. [Report]

Binkhorst, F. and Handelzalts, A. and Joolingen, W.R. van (2014) Understanding the workings of Teacher Design Teams as a tool for professional development and educational renewal. In: ICO International Fall School, 10-11-2014 - 14-11-2014.

Aalderen-Smeets, S.I. van and Walma van der Molen, J.H. (2014) Using neuro-education to improve teachers’ attitudes towards stimulating thinking skills. In: The Science of Smarter Minds: Teaching to Think, Create and Innovate, New York, May 8-10, 2014, 08-05-2014 - 10-05-2014, New York.

Schildkamp, Kim and Heitink, Maaike and Kleij, Fabienne M. van der and Hoogland, Inge and Dijkstra, Anne and Kippers, Wilma and Veldkamp, Bernard (2014) Voorwaarden voor effectieve formatieve toetsing: een praktische review. [Report]

Walma van der Molen, J.H. and Oosten, L. van (2014) Zaboekie magazine, een magazine voor nieuwsgierige kinderen. Thema energie. Wetenschapsknooppunt Twente Academy Young, Enschede.

2013

Spandaw, Jeroen and Sterk, Hans and Verhoef, Nellie (2013) Analytische meetkunde in een nieuw jasje. In: Workshop Nederlandse Vereniging van Wiskundeleraren, Veenendaal, 9 november 2013, 11 november 2013, Veenendaal.

Meij, J. van der and Meij, H. van der and Harmsen, R. (2013) Animated pedagogical agents: do they enhance student motivation and learning in an inquiry learning environment? In: Responsible teaching and sustainable learning : 15th Biennial EARLI conference for research on learning and instruction; Munich, 27-31 August 2013, 27-08-2013 - 31-08-2013, Munich.

Post, Tim and Meij, Hans van der (2013) Bouwen van een weerstation in het basisonderwijs. NVOX, 38 (3/maart). 132 - 133. ISSN 0929-757X

Jeliazkova, Margarita and Dimitrova, Antoaneta and Hoppe, Rob and Steunenberg, Bernard (2013) Bulgaars burgerprotest verdient actieve steun. Trouw . 21 -.

Anto, A.G. and Coenders, F.G.M. and Voogt, J.M. (2013) Collaborative professional development for enhancing communicative language teaching: Facilitator or peer support? In: 35th Annual EAIR Forum: The Impact of Higher Education, 28-31 August 2013, Erasmus University Rotterdam, 28-08-2013 - 31-08-2013, Rotterdam.

Coenders, Fer and Pluim, Henry (2013) Context-concept chemie in de onderbouw? In: Werkgroep op Woudschoten Chemie Conferentie, Woudschoten, 1-2 november 2013, 1-2 november 2013, Woudschoten.

Jeliazkova, Margarita (2013) Critical thinking about complex political problems. In: Annual CiCe Network Conference, 11-06-2013 - 14-06-2013, Lisbon, Portugal.

Kleij, F.M. van der and Vermeulen, J.A. and Schildkamp, K. and Eggen, T.J.H.M. (2013) Data-based decision making, assessment for learning, and diagnostic testing in formative assessment. In: 14th Annual conference of the European Association for Educational Assessment, 07-11-2013 - 09-11-2013, Paris.

Schildkamp, K. and Visscher, A.J. (2013) Data-centered school self-evaluation in the Netherlands: characteristics and prerequisites. In: M. Lai & S. Kushner (Eds.), A developmental and negotiated approach to school self-evaluation. Advances in program evaluation (14). Emerald, 233 - 252. ISBN 9781781907047

Huizinga, Tjark (2013) Design teams: what's in a name? : kansen, mogelijkheden en obstakels van werken in design teams [Powerpoint]. In: Kick-off sessie Design Teams ICT-Project, Gent, België.

Uwland, A. and Vliet, F. van and Verhoef, N.C. (2013) Differentiaalvergelijkingen op de middelbare school: een conceptuele aanpak. In: Twents Meesterschap workshop, Enschede, 31 januari 2013, Enschede.

Meij, Hans van der and Meij, Jan van der and Rijpkema, Martine (2013) Een effectieve instructievideo maken. JSW: jeugd in school en wereld, 98 (2). 18 - 21. ISSN 0165-6260

Meij, H. van der and Meij, J. van der (2013) Eight guidelines for the design of instructional videos for software training. Technical communication, 60 (3). 205 - 228. ISSN 0049-3155

Visser, Talitha C. and Coenders, Fer G.M. and Terlouw, Cees and Pieters, Jules (2013) Evaluating a Professional Development Programme for Implementation of a Multidisciplinary Science Subject. Journal of education and training studies, 1 (2). 89 - 102. ISSN 2324805X

Anto, A.G. and Coenders, F.G.M. and Voogt, J.M. (2013) Facilitators’ adoption of teacher leadership roles through supporting teacher learning in collaborative professional development. In: AERA 2013 Annual meeting, San Francisco, 27-04-2013 - 01-05-2013, San Francisco.

Walma van der Molen, Juliëtte and Aalderen-Smeets, Sandra Iris van (2013) Investigating and stimulating primary teachers’ attitudes towards science: Summary of a large-scale research project. Frontline learning research, 1 (2). 3 - 11. ISSN 2295-3159

Coenders, Fer (2013) Leren in een docenten ontwikkelteam (DOT): gezamenlijk leermaterialen ontwerpen en in de klas gebruiken. In: Onderwijs Research Dagen (ORD), Brussel, 29-31 mei 2013, 29-31 mei 2013, Brussel.

Coenders, F.G.M. and Handelzalts, A. and Verhoef, N.C. (2013) Leren van docenten in leergemeenschappen. In: Onderwijs Research Dagen, ORD, Brussel, 29-31 mei 2013, 29-05-2013 - 31-05-2013, Brussel.

Coenders, Fer (2013) Leren van scheikundedocenten in een leergemeenschap: leermateriaal herontwerpen en in de klas gebruiken. In: Onderwijs Research Dagen (ORD), Brussel, 29-31 mei 2013, 29-31 mei 2013, Brussel.

Verhoef, Nellie (2013) Leren van wiskundedocenten in een lesson study team. In: Onderwijs Research Dagen (ORD), Brussel, 29-31 mei 2013, 29-31 mei 2013, Brussel.

Meij, Hans van der and Meij, Jan van der (2013) Leren via YouTube: het ontwerpen van instructievideo's voor softwaretraining. Tekstblad, 19 (3). 6 - 10. ISSN 1382-5216

Aalderen-Smeets, Sandra van and Walma van der Molen, Juliëtte (2013) Measuring primary teachers' attitudes toward teaching science: development of the dimensions of attitude toward science (DAS) instrument. International journal of science education, 35 (4). 577 - 600. ISSN 0950-0693

Walma van der Molen, Juliëtte and Eysink, Tessa and Post, Tim and Aalderen-Smeets, Sandra van (2013) Naar een raamwerk voor talentontwikkeling. Platform Beta Techniek, Den Haag.

Verhoef, Nellie and Smaalen, Daan van and Coenders, Fer (2013) Sensible mathematics: searching for characteristics using lesson study. In: Eighth Congress of European Research in Mathematics Education (CERME 8), 6-10 February 2013, Manavgat-Side, Antalya - Turkey, 6-10 February 2013, Antalya.

Smaalen, Daan van and Verhoef, Nellie and Coenders, Fer and Pieters, Jules and Bergen, Theo (2013) Simultaan professionaliseren en didactiek ontwikkelen in leergemeenschappen. In: VELON Congres voor Lerarenopleiders 2013, Vakkundig meesterschap, meesterlijk vakmanschap, Groningen, 11 & 12 maart 2013, 11-12 maart 2013, Groningen.

Goei, S.L. and Verhoef, N.C. and Smaalen, D. van and Weerd, N. de (2013) Teacher's professional development with lesson study: evidence from Duth studies. In: 9th WALS Annual International Conference, Gothenburg, 6-9 September 2013, 2013-09-06 - 2013-09-09, Gothenburg.

Jeliazkova, M.I. (2013) Teaching about rights, freedom and democracy in citizenship education in Bulgaria. In: Krzystof Mazur & Piotr Musiewicz & Bogdan Szlachta (Eds.), Promoting changes in times of transition and crisis: reflections on human rights education. Ksiegarnia Academicka, Krakow, 373 - 396. ISBN 9788376383651

Visser, Talitha C. and Coenders, Fer G.M. and Pieters, Jules M. and Terlouw, Cees (2013) The Learning Effects of a Multidisciplinary Professional Development Programme. Journal of science education and technology, 22 (6). 807 - 824. ISSN 1059-0145

Schildkamp, Kim and Karbautzki, Louisa and Breiter, Andreas and Marciniak, Malgorzata and Ronka, David (2013) The Use of Data across Countries: Development and Application of a Data Use Framework. In: Don Passey & Andreas Breiter & Adrie Visscher (Eds.), Next Generation of Information Technology in Educational Management. IFIP Advances in Information and Communication Technology (400). Springer, Berlin, 27 - 38. ISBN 9783642384103

Amelsvoort, Marije and Meij, Jan van der and Anjewierden, Anjo and Meij, Hans van der (2013) The importance of design in learning from node-link diagrams. Instructional science, 41 (5). 833 - 847. ISSN 0020-4277

Post, Tim and Walma van der Molen, Juliëtte (2013) Toptalent uitgedaagd door W&T. KWTO bulletin, 2013 (4).

Kleij, F.M. van der and Vermeulen, J.A. and Schildkamp, K. and Eggen, T.J.H.M. (2013) Towards an integrative formative approach of data-based decision making, assessment for learning, and diagnostic testing. In: 26th International Congress for School Effectiveness and Improvement, ICSEI 2013, 03-01-2013 - 06-01-2013.

Jeliazkova, M. (2013) Views and Beliefs of Social Studies Teachers on Citizenship Education: a comparative study using Q methodology. In: 29th Annual Q conference, Amsterdam, the Netherlands., 05-09-2013 - 07-09-2013.

Jeliazkova, Margarita (2013) Views and beliefs of social studies teachers on citizenship education : a comparative study of the Netherlands, Bulgaria and Croatia. In: Annual CiCe Network Conference, Lisbon, Portugal, 11-06-2013 - 14-06-2013 (pp. 21 - 21).

Coenders, Fer and Hukom, John (2013) Wat betekent context-concept chemie voor onderbouw-onderwijs? In: Workshop ECENT conferentie, 15 mei 2013: digitale didactiek, 15 mei 2013, Utrecht.

Coenders, Fer and Gradussen, Wil (2013) Zit de vernieuwing al in de beta-docent? In: Workshop conferentie Twents Meesterschap, Enschede, 31 januari 2013, 31 januari 2013, Enschede.

2012

Visser, T.C. (2012) Professional development as a strategy for curriculum implementation in multidisciplinary science education. thesis.

Meij, H. van der and Meij, J. van der and Farkas, D.K. (2012) QuikScan Formatting as a Means to Improve Text Recall. Journal of documentation, 69 (1). 81 - 97. ISSN 0022-0418

Aalderen-Smeets, S.I. van and Walma van der Molen, J.H. (2012) Vindplaatsenonderzoek levert succesfactoren op bij de implementatie van wetenschap & techniek. Nieuwsbrief Kenniscentrum Wetenschap en Techniek Oost . 3 - 3.

2011

Coenders, Fer and Pieters, Jules (2011) Docenten Ontwikkel Team (DOT) als middel voor professionele ontwikkeling: modules herontwerpen en in de klas gebruiken. In: Onderwijs Research Dagen (ORD) 2011, 8-10 juni 2011, Maastricht.

2009

Verhoef, Nellie and Hendrikse, Petra (2009) Docenten op pad in de wereld van wetenschappelijk onderzoek. Nieuw archief voor wiskunde, Ser. 5, vol. 10 (4). pp. 267-269. ISSN 0028-9825

Verhoef, Nellie (2009) Het 45ste Nederlands Mathematisch Congres. Nieuw archief voor wiskunde, Ser. 5, vol. 10 (2). p. 83. ISSN 0028-9825

Verhoef, Nellie (2009) Hoe ontstaat een wiskundemethode? : interview Jan Dijkhuis en Rob Houtenbos van Getal en Ruimte. Nieuw archief voor wiskunde, Ser. 5, vol. 10 (2). pp. 132-133. ISSN 0028-9825

Verhoef, Nellie and Hendrikse, Petra (2009) Krijgen we de klas gelukkig? : boekbespreking De gelukkige rekenklas. Nieuw archief voor wiskunde, Ser. 5, vol. 10 (2). pp. 124-125. ISSN 0028-9825

Verhoef, Nellie (2009) Natuur, Leven en Technologie, een nieuwe toekomst voor het wiskundeonderwijs? Nieuw archief voor wiskunde, Ser. 5, vol. 10 (2). pp. 100-101. ISSN 0028-9825

This list was generated on Mon Apr 24 07:09:42 2017 CEST.