Research Group: Instructional Design and Didactics (ELAN)

These publication lists might not be complete. Publications are added regularly.

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item Type
Jump to: 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2004 | 2003 | 2002 | 2000 | 1997 | 1993 | 1990 | 1989 | 1984 | 1980 | 1974 | 1973 | 1972 | 1971
Number of items: 168.

2015

Coenders, Fer (2015) Docentontwikkelteams en de professionalisering van docenten. Nieuwe meso, 2015 (1). 62 - 66. ISSN 2352-331X

Aalderen-Smeets, Sandra I. van and Walma van der Molen, Juliette H. (2015) Improving primary teachers’ attitudes toward science by attitude-focused professional development. Journal of research in science teaching, 52 (5). 710 - 734. ISSN 0022-4308

Jeliazkova, Margarita (2015) Social science teachers on citizenship education: A comparative study of two post-communist countries. Journal of social science education, 14 (1). 31 - 46. ISSN 1611-9665

2014

Meij, J. van der and Meij, H. van der (2014) A comparison of paper-based and video tutorials for software learning. In: EARLI SIG 2 2014 Meeting, Rotterdam, August 25-27, The Netherlands, 25-08-2014 - 27-08-2014, Rotterdam.

Meij, Hans van der and Meij, Jan van der (2014) A comparison of paper-based and video tutorials for software learning. Computers & education, 78 . 150 - 159. ISSN 0360-1315

Binkhorst, F. and Handelzalts, A. and Joolingen, W.R. van (2014) A retrospective view on Teacher Design Teams. In: 18th Conference of the JUnior REsearchers of EARLI, JURE 2014, 30-06-2014 - 04-07-2014.

Verhoef, N.C. and Timmer, M. and Hoeksema, F.H. (2014) De introductie van analytische meetkunde. Euclides, 90 (2). 4 - 6. ISSN 0165-0394

Verhoef, N.C. and Poortman, C.L. and Coenen, T.J.M. (2014) De professionalisering van docenten in een lesson study team: de aanpak van telproblemen. In: VELON conferentie voor lerarenopleiders, Zwolle, 10 maart 2014, 10-03-2014 - 11-03-2014, Zwolle.

Verhoef, Nellie and Coenders, Fer (2014) Dutch teachers' professional development with Lesson Study: the context of counting problems. In: 6th Conference of WALS, 25-11-2014 - 28-11-2014, Bandung, Indonesia.

Post, Tim and Walma van der Molen, Juliette H. (2014) Effects of company visits on Dutch primary school children's attitudes toward technical professions. International journal of technology and design education, 24 (4). 349 - 373. ISSN 0957-7572

Schadenberg, K. and Meij, J. van der and Joolingen, W.R. van (2014) Expressive agents for symbiotic education and learning. In: EARLI SIG 2 2014 Meeting, August 18-20, Malmö, Sweden, 18-08-2014 - 20-08-2014, Malmö, Sweden.

Schildkamp, K. and Archer, E. (2014) Feedback of monitoring data and its role in decision making at school and classroom level. In: Monitoring the quality of education in schools. Sense Publishers, Rotterdam.

Vanhoof, Jan and Schildkamp, Kim (2014) From ‘professional development for data use’ to ‘data use for professional development’. Studies in educational evaluation, 42 . 1 - 4. ISSN 0191-491X

Verhoef, Nellie (2014) Google subsidieert wiskundeonderwijs : een korte indruk uit Zwolle. Nieuw archief voor wiskunde, 15 (4). 1 - 4. ISSN 0028-9825

Coenders, Fer (2014) Groepslogboek, hulpmiddel voor leerlingen en docent. NVOX, 39 (9). 446 - 448. ISSN 0929-757X

Aalderen-Smeets, S.I. van and Post, T. and Walma van der Molen, J.H. (2014) Het verbeteren van de attituden van basisschoolleerkrachten ten opzichte van wetenschap en techniek door attitude-georiënteerde professionalisering. In: Onderwijs Research Dagen, ORD, Groningen 11-13 juni 2014, 11-06-2014 - 13-06-2014, Groningen.

Atteveldt, Nienke van and Aalderen-Smeets, Sandra I. van and Jacobi, Carina and Ruigrok, Nel (2014) Hoe schrijven Nederlandse kranten over hersenonderzoek? Nederlands tijdschrift voor geneeskunde, 158 . A8324. ISSN 0028-2162

Walma van der Molen, J.H. (2014) Hoe verder van ons bed, hoe sneller schokkende beelden worden getoond, Interview. De Volkskrant .

Meij, J. van der and Taconis, R. and Brok, P. (2014) ICT gebruik door bèta docenten. In: VELON-congres 2014, March 10-11, Zwolle, the Netherlands, 10-03-2014 - 11-03-2014, Zwolle.

Bottema, J. and Dummer, G. and Meij, J. van der (2014) ICT gebruik door bèta docenten. In: VELON studiedag 2014, November 7, Tilburg, the Netherlands, 07-11-2014, Tilburg.

Voogt, J.M. and Meij, J. van der and Tondeur, J. (2014) ICT gebruik in beeld : hoe en waarom gebruiken PO en VO leraren ICT in hun lessen. In: Symposium at the VELON-congres 2014. Zwolle, March 10-11, The Netherlands, 10-03-2014 - 11-03-2014, Zwolle.

Aalderen-Smeets, S.I. van and Walma van der Molen, J.H. and Grol, M. (2014) Ik ben gewoon geen bèta: impliciete overtuigingen over het eigen leervermogen. Van twaalf tot achttien, 2014 (oktober). 30 - 31. ISSN 1380-4731

Verhoef, N.C. and Coenders, F.G.M. (2014) Lesson Study as a tool for professional development: the context of counting problems. In: Educating the educators, Conference on international approaches to scaling-up, Essen, 15-16 December 2014, 15-12-2014 - 16-12-2014, Essen, Germany.

Verhoef, N.C. and Timmer, M. (2014) Lesson study, deel 4. Euclides, 89 . ISSN 0165-0394

Meij, J. van der and Meij, H. van der (2014) Mooiere verslagen dankzij instructievideo’s. Didactief = Didaktief, 44 (5). 38 - 39. ISSN 1572-4085

Meij, J. van der and Meij, H. van der (2014) Mooiere verslagen dankzij instructievideo’s : acht richtlijnen voor het ontwerpen van instructievideo's voor software training.

Gast, Inken and Veen, Jan van der and Joolingen, Wouter van (2014) Multidisciplinary Teacher Teams in Higher Education. In: 18th Conference of the JUnior REsearchers of EARLI, JURE 2014, 30-06-2014 - 04-07-2014.

Rosenmuller, Babs and Aalderen-Smeets, Sandra van (2014) Onderzoekend denken en leren in de klas: opbrengsten uit vindplaatsscholen. Expertisecentrum Wetenschap & Techniek.

Aalderen-Smeets, S.I. van and Walma van der Molen, J.H. (2014) Rapport vindplaatsonderzoek 2012/2013, excellentie & talentontwikkeling. [Report]

Jeliazkova, Margarita (2014) Social science teachers on citizenship education: a comparative study of three European countries. InterDisciplines : journal of history and sociology, 5 (2). 59 - 101. ISSN 2191-6721

Walma van der Molen, Juliette (2014) Talent is een kiem: Hoe kunnen leerkrachten talent bij kinderen ontdekken en ontwikkelen? Boekman, 26 (100). 6 - 13. ISSN 1571-5949

Tuijl, C. van and Walma van der Molen, J.H. and Grol, M. (2014) Techniek? Niks voor mij! Vroege beroepsuitsluiting. JSW: jeugd in school en wereld, 98 . 12 - 15. ISSN 0165-6260

Pol, Henk and Rossum, Aernout van and Joolingen, Wouter van (2014) The practical side of quantum mechanics: development and evaluation of a box with conceptual practicals for the subject of Quantum Mechanics. In: GIREP-MPTL 2014, July 7-12, 2014, University of Palermo Italy, 07-07-2014 - 11-07-2014, Palermo (pp. 172 - 173).

Verhoef, N.C. and Drijvers, P. and Bakker, A. and Konings, T. (2014) Tussen wal en schip. Wiskundig didactisch onderwijsonderzoek in Nederland. [Report]

Binkhorst, F. and Handelzalts, A. and Joolingen, W.R. van (2014) Understanding the workings of Teacher Design Teams as a tool for professional development and educational renewal. In: ICO International Fall School, 10-11-2014 - 14-11-2014.

Aalderen-Smeets, S.I. van and Walma van der Molen, J.H. (2014) Using neuro-education to improve teachers’ attitudes towards stimulating thinking skills. In: The Science of Smarter Minds: Teaching to Think, Create and Innovate, New York, May 8-10, 2014, 08-05-2014 - 10-05-2014, New York.

Aalderen-Smeets, S.I. van and Walma van der Molen, J.H. (2014) Using neuro-education to improve teachers’ attitudes towards stimulating thinking skills. In: The Science of Smarter Minds: Teaching to Think, Create and Innovate, New York, May 8-10, 2014, 08-05-2014 - 10-05-2014, New York.

Jeliazkova, Margarita (2014) Views and beliefs of social studies teachers on citizenship education: a comparative study of the Netherlands, Bulgaria and Croatia. In: 15th Conference of the Children's Identity and Citizenship in Europe Academic Network, Lisbon, Portugal, 13-15 June 2013, London (pp. 239 - 260).

Schildkamp, Kim and Heitink, Maaike and Kleij, Fabienne M. van der and Hoogland, Inge and Dijkstra, Anne and Kippers, Wilma and Veldkamp, Bernard (2014) Voorwaarden voor effectieve formatieve toetsing: een praktische review. [Report]

Walma van der Molen, J.H. and Oosten, L. van (2014) Zaboekie magazine, een magazine voor nieuwsgierige kinderen. Thema energie. Wetenschapsknooppunt Twente Academy Young, Enschede.

2013

Spandaw, Jeroen and Sterk, Hans and Verhoef, Nellie (2013) Analytische meetkunde in een nieuw jasje. In: Workshop Nederlandse Vereniging van Wiskundeleraren, Veenendaal, 9 november 2013, 11 november 2013, Veenendaal.

Meij, J. van der and Meij, H. van der and Harmsen, R. (2013) Animated pedagogical agents: do they enhance student motivation and learning in an inquiry learning environment? In: Responsible teaching and sustainable learning : 15th Biennial EARLI conference for research on learning and instruction; Munich, 27-31 August 2013, 27-08-2013 - 31-08-2013, Munich.

Post, Tim and Meij, Hans van der (2013) Bouwen van een weerstation in het basisonderwijs. NVOX, 38 (3/maart). 132 - 133. ISSN 0929-757X

Jeliazkova, Margarita and Dimitrova, Antoaneta and Hoppe, Rob and Steunenberg, Bernard (2013) Bulgaars burgerprotest verdient actieve steun. Trouw . 21 -.

Anto, A.G. and Coenders, F.G.M. and Voogt, J.M. (2013) Collaborative professional development for enhancing communicative language teaching: Facilitator or peer support? In: 35th Annual EAIR Forum: The Impact of Higher Education, 28-31 August 2013, Erasmus University Rotterdam, 28-08-2013 - 31-08-2013, Rotterdam.

Coenders, Fer and Pluim, Henry (2013) Context-concept chemie in de onderbouw? In: Werkgroep op Woudschoten Chemie Conferentie, Woudschoten, 1-2 november 2013, 1-2 november 2013, Woudschoten.

Jeliazkova, Margarita (2013) Critical thinking about complex political problems. In: Annual CiCe Network Conference, 11-06-2013 - 14-06-2013, Lisbon, Portugal.

Kleij, F.M. van der and Vermeulen, J.A. and Schildkamp, K. and Eggen, T.J.H.M. (2013) Data-based decision making, assessment for learning, and diagnostic testing in formative assessment. In: 14th Annual conference of the European Association for Educational Assessment, 07-11-2013 - 09-11-2013, Paris.

Schildkamp, K. and Visscher, A.J. (2013) Data-centered school self-evaluation in the Netherlands: characteristics and prerequisites. In: M. Lai & S. Kushner (Eds.), A developmental and negotiated approach to school self-evaluation. Advances in program evaluation (14). Emerald, 233 - 252. ISBN 9781781907047

Huizinga, Tjark (2013) Design teams: what's in a name? : kansen, mogelijkheden en obstakels van werken in design teams [Powerpoint]. In: Kick-off sessie Design Teams ICT-Project, Gent, België.

Uwland, A. and Vliet, F. van and Verhoef, N.C. (2013) Differentiaalvergelijkingen op de middelbare school: een conceptuele aanpak. In: Twents Meesterschap workshop, Enschede, 31 januari 2013, Enschede.

Meij, Hans van der and Meij, Jan van der and Rijpkema, Martine (2013) Een effectieve instructievideo maken. JSW: jeugd in school en wereld, 98 (2). 18 - 21. ISSN 0165-6260

Meij, H. van der and Meij, J. van der (2013) Eight guidelines for the design of instructional videos for software training. Technical communication, 60 (3). 205 - 228. ISSN 0049-3155

Visser, Talitha C. and Coenders, Fer G.M. and Terlouw, Cees and Pieters, Jules (2013) Evaluating a Professional Development Programme for Implementation of a Multidisciplinary Science Subject. Journal of education and training studies, 1 (2). 89 - 102. ISSN 2324805X

Anto, A.G. and Coenders, F.G.M. and Voogt, J.M. (2013) Facilitators’ adoption of teacher leadership roles through supporting teacher learning in collaborative professional development. In: AERA 2013 Annual meeting, San Francisco, 27-04-2013 - 01-05-2013, San Francisco.

Walma van der Molen, Juliëtte and Aalderen-Smeets, Sandra Iris van (2013) Investigating and stimulating primary teachers’ attitudes towards science: Summary of a large-scale research project. Frontline learning research, 1 (2). 3 - 11. ISSN 2295-3159

Coenders, Fer (2013) Leren in een docenten ontwikkelteam (DOT): gezamenlijk leermaterialen ontwerpen en in de klas gebruiken. In: Onderwijs Research Dagen (ORD), Brussel, 29-31 mei 2013, 29-31 mei 2013, Brussel.

Coenders, F.G.M. and Handelzalts, A. and Verhoef, N.C. (2013) Leren van docenten in leergemeenschappen. In: Onderwijs Research Dagen, ORD, Brussel, 29-31 mei 2013, 29-05-2013 - 31-05-2013, Brussel.

Coenders, Fer (2013) Leren van scheikundedocenten in een leergemeenschap: leermateriaal herontwerpen en in de klas gebruiken. In: Onderwijs Research Dagen (ORD), Brussel, 29-31 mei 2013, 29-31 mei 2013, Brussel.

Verhoef, Nellie (2013) Leren van wiskundedocenten in een lesson study team. In: Onderwijs Research Dagen (ORD), Brussel, 29-31 mei 2013, 29-31 mei 2013, Brussel.

Meij, Hans van der and Meij, Jan van der (2013) Leren via YouTube: het ontwerpen van instructievideo's voor softwaretraining. Tekstblad, 19 (3). 6 - 10. ISSN 1382-5216

Aalderen-Smeets, Sandra van and Walma van der Molen, Juliëtte (2013) Measuring primary teachers' attitudes toward teaching science: development of the dimensions of attitude toward science (DAS) instrument. International journal of science education, 35 (4). 577 - 600. ISSN 0950-0693

Walma van der Molen, Juliëtte and Eysink, Tessa and Post, Tim and Aalderen-Smeets, Sandra van (2013) Naar een raamwerk voor talentontwikkeling. Platform Beta Techniek, Den Haag.

Rol, Menno (2013) Reply to Julian Reiss. Journal of economic methodology, 20 (3). pp. 244-249. ISSN 1350178X

Verhoef, Nellie and Smaalen, Daan van and Coenders, Fer (2013) Sensible mathematics: searching for characteristics using lesson study. In: Eighth Congress of European Research in Mathematics Education (CERME 8), 6-10 February 2013, Manavgat-Side, Antalya - Turkey, 6-10 February 2013, Antalya.

Smaalen, Daan van and Verhoef, Nellie and Coenders, Fer and Pieters, Jules and Bergen, Theo (2013) Simultaan professionaliseren en didactiek ontwikkelen in leergemeenschappen. In: VELON Congres voor Lerarenopleiders 2013, Vakkundig meesterschap, meesterlijk vakmanschap, Groningen, 11 & 12 maart 2013, 11-12 maart 2013, Groningen.

Goei, S.L. and Verhoef, N.C. and Smaalen, D. van and Weerd, N. de (2013) Teacher's professional development with lesson study: evidence from Duth studies. In: 9th WALS Annual International Conference, Gothenburg, 6-9 September 2013, 2013-09-06 - 2013-09-09, Gothenburg.

Jeliazkova, M.I. (2013) Teaching about rights, freedom and democracy in citizenship education in Bulgaria. In: Krzystof Mazur & Piotr Musiewicz & Bogdan Szlachta (Eds.), Promoting changes in times of transition and crisis: reflections on human rights education. Ksiegarnia Academicka, Krakow, 373 - 396. ISBN 9788376383651

Visser, Talitha C. and Coenders, Fer G.M. and Pieters, Jules M. and Terlouw, Cees (2013) The Learning Effects of a Multidisciplinary Professional Development Programme. Journal of science education and technology, 22 (6). 807 - 824. ISSN 1059-0145

Schildkamp, Kim and Karbautzki, Louisa and Breiter, Andreas and Marciniak, Malgorzata and Ronka, David (2013) The Use of Data across Countries: Development and Application of a Data Use Framework. In: Don Passey & Andreas Breiter & Adrie Visscher (Eds.), Next Generation of Information Technology in Educational Management. IFIP Advances in Information and Communication Technology (400). Springer, Berlin, 27 - 38. ISBN 9783642384103

Amelsvoort, Marije and Meij, Jan van der and Anjewierden, Anjo and Meij, Hans van der (2013) The importance of design in learning from node-link diagrams. Instructional science, 41 (5). 833 - 847. ISSN 0020-4277

Post, Tim and Walma van der Molen, Juliëtte (2013) Toptalent uitgedaagd door W&T. KWTO bulletin, 2013 (4).

Kleij, F.M. van der and Vermeulen, J.A. and Schildkamp, K. and Eggen, T.J.H.M. (2013) Towards an integrative formative approach of data-based decision making, assessment for learning, and diagnostic testing. In: 26th International Congress for School Effectiveness and Improvement, ICSEI 2013, 03-01-2013 - 06-01-2013.

Walma van der Molen, J.H. (2013) Van kleuter tot (bijna) puber: Onderzoekend leren begint met verwondering, Interview. SLO Context. voor het Primair Onderwijs . 4 - 7. ISSN 1878-8282

Jeliazkova, M. (2013) Views and Beliefs of Social Studies Teachers on Citizenship Education: a comparative study using Q methodology. In: 29th Annual Q conference, Amsterdam, the Netherlands., 05-09-2013 - 07-09-2013.

Jeliazkova, Margarita (2013) Views and beliefs of social studies teachers on citizenship education : a comparative study of the Netherlands, Bulgaria and Croatia. In: Annual CiCe Network Conference, Lisbon, Portugal, 11-06-2013 - 14-06-2013 (pp. 21 - 21).

Coenders, Fer and Hukom, John (2013) Wat betekent context-concept chemie voor onderbouw-onderwijs? In: Workshop ECENT conferentie, 15 mei 2013: digitale didactiek, 15 mei 2013, Utrecht.

Rol, Menno (2013) Zijn er wetten in de sociale wetenschap? Filosoof, 12 (60). pp. 24-25.

Coenders, Fer and Gradussen, Wil (2013) Zit de vernieuwing al in de beta-docent? In: Workshop conferentie Twents Meesterschap, Enschede, 31 januari 2013, 31 januari 2013, Enschede.

2012

Coenders, F.G.M. and Terlouw, C. (2012) A model for teacher learning in the context of a curriculum renewal. In: 2012 NARST Annual International Conference, 25-03-2012 - 28-03-2012, Indianapolis, Indiana, USA.

Timmer, M. and Verhoef, N.C. (2012) Analytische meetkunde door een synthetische bril. Nieuwe wiskrant, 31 (4). 13 - 18. ISSN 0928-7167

Van der Meij, H. and Meij, J. van der and Harmsen, R. (2012) Animated pedagogical agents: do they advance student motivation and learning in an inquiry learning environment? [Report]

Anto, A.G. and Coenders, F.G.M. and Voogt, J.M. (2012) Assessing the current implementation of communicative language teaching for English language teachers in Ethiopian Universities. Staff and educational development international, 16 . 51 - 69. ISSN 0971-9008

Zwarteveen, J. and Verhoef, N.C. and Pieters, J.M. (2012) Differentiaalvergelijkingen begrijpen: de rol van docenten in de ontwikkeling van instructieprincipes en lesmateriaal voor het opstellen van differentiaalvergelijkingen. In: ORD, 20-06-2012, Wageningen.

Van der Meij, H. and Meij, J. van der (2012) Dynamic representations on the interactive whiteboard. In: EARLI SIG 2, Grenoble, France (pp. 145 - 147).

Meij, J. van der and Van der Meij, H. (2012) Dynamische representaties op het digibord. JSW: jeugd in school en wereld, 4 . 20 - 23. ISSN 0165-6260

Broekman, H. and Verhoef, N.C. (2012) Een leven lang wiskundig denken: Pierre Marie van Hiele 4 mei 1909 - 1 november 2010. Nieuw archief voor wiskunde, 13 (2). 121 - 124. ISSN 0028-9825

Van der Meij, H. and Meij, J. van der and Mulder, Y.G. (2012) Eindrapportage Kennisnetproject: Dynamische representaties op het digitale schoolbord. [Report]

Pol, Henk and Sonneveld, Wim (2012) Getting Practical in the Netherlands. In: WCPE, The World Conference on Physics Education, Book of Abstracts, 01-07-2012 - 06-07-2012.

Aalderen-Smeets, S.I. van (2012) Het vernieuwde nascholingsaanbod Wetenschap en Techniek is succesvol gebleken. Nieuwsbrief Kenniscentrum Wetenschap en Techniek Oost . 3 - 3.

Timmer, M. and Verhoef, N.C. (2012) Increasing insightful thinking in analytic geometry. Nieuw archief voor wiskunde, 13 (3). 2 - 4. ISSN 0028-9825

Verhoef, N.C. (2012) Je zult eerst moeten ontdekken hoe leerlingen denken: Interview David Orme Tall. Nieuw archief voor wiskunde, 13 (1). 54 - 58. ISSN 0028-9825

Jeliazkova, M.I. and Hoppe, R. (2012) Kritisch denken over politieke problemen. In: Margarita Jeliazkova & Rob Hoppe & Gerard Ruijs & Broer van der Hoek & Ton Olgers (Eds.), Maatschappijleer hoofdzaak: Een sociaal-wetenschappelijk denkkader voor politieke oordeelsvorming. Landelijk Expertisecentrum Mens- en Maatschappijvakken, Amsterdam, 7 - 40. ISBN 9789490147006

Jong, T. de and Meij, J. van der (2012) Learning with multiple representations. In: N. Seel (Ed.), Encyclopedia of the sciences of learning. Part 12 . Springer Verlag, Berlin, 2026 - 2029. ISBN 9781441914286

Walma van der Molen, J.H. and Aalderen-Smeets, S.I. van (2012) Meerbegaafdheid, Wetenschap en Techniek: Professionalisering voor basisschoolleerkrachten. KWTO, Deventer.

Streun, A. van and Verhoef, N.C. (2012) Meetkunde. In: Nederlandse vakdidactici ULO's (Ed.), Handboek wiskundedidactiek. Epsilon, Utrecht, 139 - 174. ISBN 9789050411301

Rol, Menno (2012) On ceteris paribus laws in economics (and elsewhere): why do social sciences matter to each other? Erasmus journal for philosophy and economics, 5 (2). 27 - 53. ISSN 1876-9098

Aalderen-Smeets, S.I. van and Walma van der Molen, J.H. and Asma, L.J.F. (2012) Primary teachers' attitudes towards science and technology: Towards a new theoretical framework. Science education, 96 (1). 158 - 182. ISSN 0036-8326

Visser, T.C. (2012) Professional development as a strategy for curriculum implementation in multidisciplinary science education. thesis.

Meij, H. van der and Meij, J. van der and Farkas, D.K. (2012) QuikScan Formatting as a Means to Improve Text Recall. Journal of documentation, 69 (1). 81 - 97. ISSN 0022-0418

Verhoef, N.C. and Smaalen, D. van and Pieters, J.M. (2012) Sensible mathematics: een zoektocht aan de hand van lesson study. In: OnderwijsResearchdagen 2012, 20-06-2012 - 22-06-2012, Wageningen.

Atteveldt, N. van and Aalderen-Smeets, S.I. van (2012) Veel leraren verblind door neuromythen. Science Palooza .

Walma van der Molen, J.H. and Aalderen-Smeets, S.I. van and Post, T. and Hendriks, J. (2012) Verplicht techniek geen wondermiddel.

Aalderen-Smeets, S.I. van and Walma van der Molen, J.H. (2012) Vindplaatsenonderzoek levert succesfactoren op bij de implementatie van wetenschap & techniek. Nieuwsbrief Kenniscentrum Wetenschap en Techniek Oost . 3 - 3.

2011

Verhoef, Nellie (2011) De derde wet. Nieuw archief voor wiskunde, Ser. 5, vol. 12 (2). pp. 141-144. ISSN 0028-9825

Verhoef, Nellie (2011) De kunst van het lesgeven: lesson study. Nieuw archief voor wiskunde, Ser. 5, vol. 12 (3). pp. 206-209. ISSN 0028-9825

Verhoef, N.C. and Pieters, J.M. and Smaalen, D. van and Hendrikse, H.P. (2011) De professionele ontwikkeling van docenten in een Community of Learners (CoL): op zoek naar effectieve samenwerking. In: Onderwijs Research Dagen 2011 (ORD-2011) , 8-10 juni 2011, Maastricht.

Coenders, Fer and Pieters, Jules (2011) Docenten Ontwikkel Team (DOT) als middel voor professionele ontwikkeling: modules herontwerpen en in de klas gebruiken. In: Onderwijs Research Dagen (ORD) 2011, 8-10 juni 2011, Maastricht.

Verhoef, Nellie (2011) Een veelkleurig palet in het onderwijzen van wiskunde - verontrustend of geruststellend? Nieuw archief voor wiskunde, Ser. 5, vol. 12 (1). pp. 56-57. ISSN 0028-9825

Smaalen, Daan van (2011) Idealistische wiskundedocenten ontwikkelen een eigen methode. Nieuw archief voor wiskunde, Ser. 5, vol. 12 (3). pp. 171-174. ISSN 0028-9825

Verhoef, Nellie (2011) Lesson study, deel 1. Euclides, 87 (3). pp. 171-173. ISSN 0165-0394

Verhoef, Nellie C. and Tall, David O. (2011) Lesson study: the effect on teachers' professional development. In: 35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME), Ankara, Turkey, 10-15 July 2011.

2010

Verhoef, Nellie (2010) Aan de bron van het wiskundig leren denken. Nieuw archief voor wiskunde, Ser. 5, vol. 11 (1). pp. 61-62. ISSN 0028-9825

Pik, Derk and Verhoef, Nellie and Olsthoorn, Floris (2010) De overval: Freudenthal Instituut. Nieuw archief voor wiskunde, Ser. 5, vol. 11 (4). pp. 260-270. ISSN 0028-9825

Coenders, Fer and Dijkstra, Sanne and Pieters, Jules and Terlouw, Cees (2010) Een model voor het leren van docenten in de context van een curriculumverandering. In: Onderwijs Research Dagen (ORD) 2010 , 23-25 juni 2010, Enschede.

Verhulst, Ferdinand and Verhoef, Nellie (2010) Hans Freudenthal als docent en collega. Nieuw archief voor wiskunde, Ser. 5, vol. 11 (1). pp. 54-56. ISSN 0028-9825

Broekman, Harrie and Verhoef, Nellie (2010) Honderd jaar Van Hiele: zijn de denkniveaus van Van Hiele op-sterven-na dood of springlevend? Euclides, 85 (5). pp. 203-206. ISSN 0165-0394

Kramers-Pals, Henny and Bos, Floor (2010) Promotie Floor Bos: een reportage. NVOX, 35 (1). pp. 18-19. ISSN 0929-757X

Walma van der Molen, Juliëtte H. and Aalderen-Smeets, Sandra I. van and Asma, Lieke J.F. (2010) Teaching science and technology at primary school level: theoretical and practical considerations for primary school teachers' professional training. In: IOSTE Symposium on Science and Technology Education, 13-18 June 2010, Ljubljana, Slovenia.

Verhoef, Nellie and Alink, Nico (2010) Wo- en vo-docenten ontwerpen samen een onderzoeksles. Nieuw archief voor wiskunde, Ser. 5, vol. 11 (3). pp. 203-205. ISSN 0028-9825

2009

Phuong-Mai, Nguyen and Terlouw, Cees and Pilot, Albert and Elliott, Julian (2009) Cooperative learning that features a culturally appropriate pedagogy. British educational research journal, 35 (6). pp. 857-875. ISSN 0141-1926

Verhoef, Nellie (2009) De derde wet: Bied woelige tijden het hoofd met wiskundig-didactisch onderzoek. Nieuw archief voor wiskunde, Ser. 5, vol. 10 (3). pp. 168-169. ISSN 0028-9825

Verhoef, Nellie and Hendrikse, Petra (2009) Docenten op pad in de wereld van wetenschappelijk onderzoek. Nieuw archief voor wiskunde, Ser. 5, vol. 10 (4). pp. 267-269. ISSN 0028-9825

Verhoef, Nellie (2009) Het 45ste Nederlands Mathematisch Congres. Nieuw archief voor wiskunde, Ser. 5, vol. 10 (2). p. 83. ISSN 0028-9825

Verhoef, Nellie (2009) Hoe ontstaat een wiskundemethode? : interview Jan Dijkhuis en Rob Houtenbos van Getal en Ruimte. Nieuw archief voor wiskunde, Ser. 5, vol. 10 (2). pp. 132-133. ISSN 0028-9825

Verhoef, Nellie and Hendrikse, Petra (2009) Krijgen we de klas gelukkig? : boekbespreking De gelukkige rekenklas. Nieuw archief voor wiskunde, Ser. 5, vol. 10 (2). pp. 124-125. ISSN 0028-9825

Diepen, N.M. van and Stefanova, Eliza and Miranowicz, Malgorzata (2009) Mastering skills using ICT: an active learning approach. In: V International Conference on Multimedia and ICT in Education, m-ICTE 2009, 22-24 April 2009, Lisbon, Portugal (pp. pp. 226-233).

Verhoef, Nellie (2009) Natuur, Leven en Technologie, een nieuwe toekomst voor het wiskundeonderwijs? Nieuw archief voor wiskunde, Ser. 5, vol. 10 (2). pp. 100-101. ISSN 0028-9825

Zwaneveld, Bert and Perrenet, Jacob and Diepen, Nico van (2009) Positie van het vak informatica in havo/vwo. Tijdschrift voor didactiek der ß-wetenschappen, 26 (1-2). pp. 37-54. ISSN 0169-2917

Bos, Floris A.B.H. and Terlouw, Cees and Pilot, Albert (2009) The effect of a pretest in an interactive, multimodal pretraining system for learning science concepts. Educational research and evaluation, 15 (6). pp. 571-590. ISSN 1380-3611

2008

Bos, Floris A.B.H. and Terlouw, Cees and Pilot, Albert (2008) Het effect van een sensitivering door een pretest op de verwerving van natuurwetenschappelijke begrippen. Tijdschrift voor didactiek der β-wetenschappen, 25 (1-2). pp. 25-50. ISSN 0169-2917

2007

Bos, Floris A.B.H. and Terlouw, Cees and Pilot, Albert (2007) Het effect van pretest-sensitisatie bij ontdekkend leren met behulp van een simulatie in het voortgezet onderwijs. [Report]

Diepen, Nico van and Terlouw, Cees (2007) How to build ICT-enhanced skills. In: Eliza Stefanova & Evgenia Sendova & Nico van Diepen (Eds.), iTeach methodology handbook on ICT-enhanced skills. University of Sofia, Bulgarije, Sofia, Bulgaria. ISBN 9789549214628

Diepen, Nico van and Dodero, Gabriella (2007) I*Teach tools. In: Eliza Stefanova & Evgenia Sendova & Nico van Diepen (Eds.), iTeach methodology handbook on ICT-enhanced skills. University of Sofia, Bulgarije, Sofia, Bulgaria. ISBN 9789549214628

Stefanova, Eliza and Sendova, Evgenia and Diepen, Nico van (2007) Innovative teacher style of teaching. In: Eliza Stefanova & Evgenia Sendova & Nico van Diepen (Eds.), iTeach methodology handbook on ICT-enhanced skills. University of Sofia, Bulgarije, Sofia, Bulgaria. ISBN 9789549214628

Heck, Andre and Verhoef, Nellie (2007) MathMatch : aansluitingsmodule voor wiskunde : bijspijkeren van ontbrekende dan wel weggezakte noodzakelijke wiskundig-technische vaardigheden. Euclides, 82 (5). pp. 187-190. ISSN 0165-0394

Bos, Floris A.B.H. and Terlouw, Cees and Pilot, Albert (2007) The effect of pre-test sensitizing in a digital system on the acquisition of science concepts. In: 12th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction, EARLI 2007, 28 August - 1 September 2007, Budapest, Hungary.

Groesen, Brenny van and Jeurnink, Gerard and Ligterink, Norbert and Verhoef, Nellie (2007) Wiskunde in wetenschap : visie op een domein in Wiskunde D. Euclides, 82 (5). pp. 173-175. ISSN 0165-0394

2006

Verhoef, Nellie (2006) De integraal, dat is de oppervlakte toch? Euclides, 81 (7). pp. 342-346. ISSN 0165-0394

Slettenhaar, H.K. and Vaneker, C.B. and Terlouw, C. and Potters, J.M.C. and Poelmans, P. (2006) Een webbased Community of Learners (CoL) voor beroepsvaardigheden. In: ORD 2006 - Community of Learners voor het leren van (aankomende) bètadocenten, 10-12 May 2006, Amsterdam, the Netherlands (pp. pp. 27-36).

Bos, Floris A.B.H. and Terlouw, Cees and Pilot, Albert (2006) Het leereffect op de peerassessor van conventioneel en gecomputeriseerd Peer Assessment in voorgezet bèta-onderwijs. [Report]

Coenders, F.G.M. and Terlouw, C. and Dijkstra, S. (2006) Het veranderen van opvattingen van chemiedocenten door partici-patie in een ontwikkelnetwerk. In: ORD 2006 - Community of Learners voor het leren van (aankomende) bètadocenten, 10-12 May 2006, Amsterdam, the Netherlands (pp. pp. 7-17).

Slettenhaar, Dick (2006) Professionalising in Lab platforms. In: European Conference on Practice-based and Practitioner Research, EARLI 2006, October 19-21, 2006, Leuven, Belgium.

Verhoef, N.C. and Terlouw, C. (2006) Vakdidactiek wiskunde in een Community of Learners (CoL). In: ORD 2006 - Community of Learners voor het leren van (aankomende) bètadocenten, 10-12 May 2006, Amsterdam, the Netherlands (pp. pp. 19-26).

Verhoef, N. (2006) Wat a is, dat kun je niet weten: een pleidooi voor betekenisvolle algebra op school / Paul Drijvers (red.). [Review of the book ] , Utrecht. ISBN 9789070786007

2004

Terlouw, Cees and Kramers-Pals, Henny and Pilot, Albert (2004) Over het leren aanpakken van eindexamenopgaven bij scheikunde in het voortgezet onderwijs. Tijdschrift voor didactiek der β-wetenschappen, 21 (2). pp. 107-144. ISSN 0169-2917

2003

Vermaat, Han and Terlouw, Cees and Dijkstra, Sanne (2003) Multiple representations in web-based learning of chemistry concepts. In: 84th Annual Meeting of the American Educational Research Association, Special Interest Group Technology, Instruction, Cognition and Learning, April 21-25, 2003, Chicago, IL, USA.

2002

Fauzan, Ahmad and Slettenhaar, Dick and Plomp, Tjeerd (2002) Teaching mathematics in Indonesian primary schools : using ralistic mathematics education (RME)-approach. In: 2nd International Conference on the Teaching on Mathematics, ICTM 2002, July 1-6, 2002, Hersonissos, Crete, Greece.

Fauzan, Ahmad and Slettenhaar, Dick and Plomp, Tjeerd (2002) Traditional mathematics education vs. realistic mathematics education: hoping for changes. In: 3rd International Conference on Mathematics Education and Society, MES 2002, 2-7 April 2002, Helsingør, Denmark (pp. pp. 1-4).

2000

Slettenhaar, H.K. (2000) Boekbespreking. [Review of the book Arithmeticus: simulatie van wiskundig bekwaamheid : computerprogramma's voor het generatief en adaptief plannen van inzichtelijk oefenen in het reken-wiskundeonderwijs (1998), Klep, J.H.F.M., ed.] Pedagogische studiën, 77 (3/4) , Wolters-Noordhoff, pp. 187-189. ISSN 0165-0645

Terlouw, C. and Weusthof, P.J.M. and Roossink, H.J. (2000) Hoger onderwijs. Pedagogische studiën, 77 (3/4). pp. 268-270. ISSN 0165-0645

1997

Terlouw, C. (1997) Hoger onderwijs. Pedagogische studiën, 74 (5). pp. 381-384. ISSN 0165-0645

1993

Terlouw, C. (1993) Boekbesprekingen. [Review of the books Numeriek rendement en studiestaking : een theoretische analyse van factoren die samenhangen met rendement en studiestaking in het wetenschappelijk onderwijs (1993), Bijleveld, R.J., ed. & Universiteit & diversiteit : liber amicorum voor Hans van Hout bij gelegenheid van zijn afscheid van het IOWO (1993), Hulshof, M.J.F. and Bevers, J.A.A.M., eds.] Tijdschrift voor onderwijsresearch, 19 (4) , Vereniging voor Onderwijsresearch, pp. 366-374. ISSN 0166-591X

1990

Terlouw, C. (1990) Leren denken binnen het vakgebied bestuurskunde: het leren oplossen van bestuurskundige ontwerpproblemen. Pedagogische studiën, 67 . pp. 179-192. ISSN 0165-0645

1989

Dijk, E.M.A.G. van and Krammer, H.P.M. and Merriënboer, J.J.G. van (1989) Leren programmeren in het Voortgezet Onderwijs: probleemoplossen met SQL. Tijdschrift voor didactiek der ß-wetenschappen, 7 (2). pp. 97-114. ISSN 0169-2917

1984

Tillema, H.H. (1984) Leerstofanalyse door leerkrachten. Pedagogische studiën, 61 . pp. 304-312. ISSN 0165-0645

1980

Mettes, C.T.C.W. and Pilot, A. and Roossink, H.J. and Kramers-Pals, H. (1980) Teaching and learning problem solving in science. Part I: a general strategy. Journal of chemical education, 57 (12). pp. 882-885. ISSN 0021-9584

Mettes, C.T.C.W. and Pilot, A. and Roossink, H.J. and Kramers-Pals, H. (1980) Teaching and learning problem solving in science. Part II: Learning problem solving in a thermodynamics course. Journal of chemical education, 58 (1). pp. 51-55. ISSN 0021-9584

1974

Rommes, A.E.N. (1974) "Masterly learning" voor de hogere cognitieve doelstellingen. Pedagogische studiën, 51 . pp. 223-231. ISSN 0165-0645

1973

Kooreman, H.J. and Donders, J.M. (1973) Een strategie voor het voorbereiden en uitvoeren van een cursus (I); Onderwijswetenschappelijke fundering. Pedagogische studiën, 50 . pp. 201-216. ISSN 0165-0645

Kooreman, H.J. and Donders, J.M. (1973) Een strategie voor het voorbereiden en uitvoeren van een cursus (II); Evaluatieve fundering. Pedagogische studiën, 50 . pp. 247-260. ISSN 0165-0645

Kooreman, H.J. and Donders, J.M. (1973) Een strategie voor het voorbereiden en uitvoeren van een cursus (III); Ontwikkeling en beschrijving van de strategie. Pedagogische studiën, 50 . pp. 303-318. ISSN 0165-0645

Kooreman, H.J. (1973) Het effect van een in een handleiding vastgelegde 'minitheorie' op het onderwijzen van woordbetekenissen. Pedagogische studiën, 50 . pp. 47-61. ISSN 0165-0645

1972

Kooreman, H.J. (1972) Boekbesprekingen. [Review of the book Lernen und Lernfähigkeit (1971), Skowronek, Helmut, ed.] Pedagogische studiën, 49 , Wolters-Noordhoff, pp. 186-187. ISSN 0165-0645

Kooreman, H.J. (1972) Plaatjes bij het leren lezen van woorden, ja of nee? Pedagogische studiën, 49 . pp. 455-470. ISSN 0165-0645

1971

Kooreman, H.J. (1971) De theorie van Ausubel: een leertheorie voor onderwijskundigen. Pedagogische studiën, 48 . pp. 402-411. ISSN 0165-0645

Kooreman, H.J. and Wassink, J.B. (1971) Microteaching met leerwinst als kriterium. Pedagogische studiën, 48 . pp. 480-493. ISSN 0165-0645

Kooreman, H.J. (1971) Naar een effektief gebruik van microteaching. Pedagogische studiën, 48 . pp. 89-94. ISSN 0165-0645

This list was generated on Thu Mar 23 07:05:45 2017 CET.