De professionele ontwikkeling van docenten in een Community of Learners (CoL): op zoek naar effectieve samenwerking

Share/Save/Bookmark

Verhoef, N.C. and Pieters, J.M. and Smaalen van, D. and Hendrikse, H.P. (2011) De professionele ontwikkeling van docenten in een Community of Learners (CoL): op zoek naar effectieve samenwerking. In: Onderwijs Research Dagen 2011 (ORD-2011) , 8-10 juni 2011, Maastricht.

[img]
Preview
PDF
170Kb
Abstract:Samenwerking tussen voortgezet en hoger onderwijs is noodzakelijk, maar ook stimulerend. Professionele ontwikkeling via de cyclus analyseren, ontwerpen, uitvoeren, evalueren, bijstellen en opnieuw uitvoeren integreert de lespraktijk met de wetenschappelijke theorie. Cruciaal in de aanpak is de observatie van leerlingen. De invloed van het gebruik van wetenschappelijke vakinhoudelijke en didactische literatuur bij het lesontwerp en de analyse van de observaties verloopt stapsgewijs. De nadruk verschuift van procedurele kennis naar conceptuele kennis. Docenten leren van de combinatie: literatuur, discussies op de universiteit en ervaringen in de lespraktijk.
Item Type:Conference or Workshop Item
Faculty:
Behavioural Sciences (BS)
Research Group:
Link to this item:http://purl.utwente.nl/publications/80422
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page

Metis ID: 279851