De kunst van het lesgeven: lesson study

Share/Save/Bookmark

Verhoef, Nellie (2011) De kunst van het lesgeven: lesson study. Nieuw archief voor wiskunde, Ser. 5, vol. 12 (3). pp. 206-209. ISSN 0028-9825

[img] PDF
Restricted to UT campus only
: Request a copy
559kB
Abstract:Lesgeven is een kunst. De kunst is vergelijkbaar met die van een dirigent die zijn koor dirigeert, waar elk instrument een bijdrage levert aan de totale klankkleur. In de huidige onderwijspraktijk lijkt er niet veel ruimte te zijnomte spelen.De boeken en studiewijzersmaken het onderwijs klankloos. Kan de Nederlandse onderwijscultuur zich ontdoen van dit keurslijf? Nellie Verhoef
beschrijft wat ze heeft ervaren als observant bij de ‘lesson study’ in de bovenbouw van het voortgezet onderwijs.
Item Type:Article
Copyright:© 2011 Het Wiskundig Genootschap
Faculty:
LoketVO
Research Group:
Link to this item:http://purl.utwente.nl/publications/79979
Official URL:http://www.nieuwarchief.nl/serie5/pdf/naw5-2011-12-3-206.pdf
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page

Metis ID: 279926