Innovatie van de samenwerking tussen inleners en flexleveranciers


Share/Save/Bookmark

Leede, Jan de and Goudswaard, Anneke (2011) Innovatie van de samenwerking tussen inleners en flexleveranciers. In: Innovatie die werkt: praktijkvoorbeelden van netwerk-innoveren. Boom Lemma, 35 - 55. ISBN 9789059316294

[img] PDF
Restricted to UT campus only

201kB
Abstract:Flexibiliteit is nodig voor innovatie. Dat is de centrale stelling van dit hoofdstuk. Flexibiliteit is zelfs een voorwaarde voor succesvol innoveren. Deze visie hebben we kunnen onderbouwen door te wijzen op een aantal mechanismen.
Door te flexibiliseren worden organisaties wendbaar. Zij zijn beter in staat om
nieuwe kennis op te nemen en flexibiliseren versterkt het vermogen om samen
te werken. Het verhogen van hun flexibiliteit hoeven organisaties niet alleen te doen; zij kunnen daarin ook samenwerken, met name met externe flexleveranciers. Dat is ook ‘open innovatie’. Op die strategische samenwerking gaan we in dit hoofdstuk in het bijzonder in. Een effectieve samenwerking tussen flexleverancier en inlener levert innovatiekracht op, maar niet zomaar. Een serie voorwaarden hebben we kunnen afleiden uit ons onderzoek. Het gaat om strategische fit, organisatorische fit, operationele fit, persoonlijke en culturele fit.
Item Type:Book Section
Copyright:© Boom Lemma
Faculty:
Management and Governance (SMG)
Research Group:
Link to this item:http://purl.utwente.nl/publications/79966
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page

Metis ID: 285474