Positie van het vak informatica in havo/vwo

Share/Save/Bookmark

Zwaneveld, Bert and Perrenet, Jacob and Diepen van, Nico (2009) Positie van het vak informatica in havo/vwo. Tijdschrift voor didactiek der ß-wetenschappen, 26 (1-2). pp. 37-54. ISSN 0169-2917

[img]PDF
Restricted to UT campus only
: Request a copy
66Kb
Abstract:De vraag van dit artikel is: hoe moet het verder met het vak informatica in de bovenbouw van havo en van vwo? Deze vraag is relevant om een aantal redenen. Enerzijds gaat het om een tamelijk marginaal vak; slechts ongeveer 60% van de scholen biedt informatica aan. Anderzijds is er een discussie op gang aan het komen over de positie van het vak. Zo zijn er mensen die zich afvragen of informatica in de huidige vorm moet blijven bestaan, maar ook mensen die vinden dat de maatschappelijke relevantie van informatica zo groot is dat de positie ervan versterkt moet worden. In dit artikel geven we na een beschrijving van de huidige positie van het schoolvak informatica vooral argumenten pro het laatste standpunt en hoe dat vorm kan krijgen.
Item Type:Article
Copyright:© 2009 Rijksuniversiteit Utrecht, Vakgroep Natuurkunde-Didaktiek
Faculty:
Behavioural Sciences (BS)
Research Group:
Link to this item:http://purl.utwente.nl/publications/77650
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page

Metis ID: 261371