Samenwerking tussen retailers: een analyse met behulp van speltheorie

Share/Save/Bookmark

Fransoo, J.C. and Slikker, M. and Wouters, Marc (2004) Samenwerking tussen retailers: een analyse met behulp van speltheorie. Management Executive, 1 . pp. 1-12. ISSN 1571-862X

[img]PDF
Restricted to UT campus only
: Request a copy
154Kb
Abstract:De coöperatieve speltheorie wordt gebruikt om die situaties te analyseren waarin bedrijven voordeel kunnen behalen door samen besluiten te nemen in plaats van afzonderlijk. Het gaat daarbij met name om de vraag of deelcoalities er belang bij hebben zich af te splitsen, aangezien de spelers als afzonderlijke groep wellicht méér verdienen dan hun aandeel in de verwachte winst van de grote coalitie. De speltheorie kan ook worden ingezet bij onderzoek naar operationele samenwerking tussen bedrijven.
Item Type:Article
Copyright:© 2004 Kluwer
Faculty:
Management and Governance (SMG)
Research Chair:
Link to this item:http://purl.utwente.nl/publications/73435
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page

Metis ID: 219200