Managementproducten in de maak : over 'conceptontwikkeling' in organisatieadviesbureaus

Share/Save/Bookmark

Heusinkveld, S. and Benders, J. and Visscher, K. (2004) Managementproducten in de maak : over 'conceptontwikkeling' in organisatieadviesbureaus. M & O : Tijdschrift voor Organisatiekunde en Sociaal Beleid, 58 (1). pp. 5-22. ISSN 0165-1722

[img] PDF
Restricted to UT campus only
: Request a copy
129kB
Abstract:Hoewel veel wordt geschreven over populaire organisatieconcepten is nog
weinig bekend over hoe deze nu worden geproduceerd. Om meer inzicht
te krijgen in hoe dit proces verloopt binnen aanbieders van managementkennis,
bekijkt deze studie verschillende vormen van conceptontwikkeling
in organisatieadviesbureaus. Zoals iedere producent die zijn productenarsenaal
probeert te vernieuwen, doorlopen ook adviesbureaus specifieke
ontwikkelactiviteiten om hun portfolio in lijn te brengen met de
continu veranderende vraag naar nieuwe managementideeën, een proces
dat we hier ‘conceptontwikkeling’ noemen. Echter een gebrek aan een
materiële component heeft onvermijdelijk consequenties voor het omgaan
met verschillende spanningsvelden die nu eenmaal met het ontwikkelen
van nieuwe producten en diensten gepaard gaan.
Item Type:Article
Copyright:© 2004 Kluwer
Faculty:
Management and Governance (SMG)
Research Group:
Link to this item:http://purl.utwente.nl/publications/73428
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page

Metis ID: 222660