Psychologische functieleer en cognitieve ergonomie: een Siamese tweeling?

Share/Save/Bookmark

Verwey, Willem B. (2004) Psychologische functieleer en cognitieve ergonomie: een Siamese tweeling? Tijdschrift voor Ergonomie, 29 (2). pp. 4-9. ISSN 0921-4348

[img] PDF
Restricted to UT campus only
: Request a copy
121kB
Abstract:Ooit zijn cognitieve ergonomie en psychologische functieleer samen ontstaan uit vragen naar de mentale mogelijkheden en beperkingen van de mens. Echter, deze onderzoeksgebieden blijken uit elkaar te groeien en dat is een verlies voor beide gebieden. Deze stelling wordt aan de hand van een aantal voorbeelden onderbouwd. Dit artikel is een verkorte versie van de rede uitgesproken bij de aanvaarding op 11 december 2003 van het ambt van hoogleraar Psychologische Functieleer met bijzondere aandacht voor de Mediapsychologie, aan de Faculteit Gedragswetenschappen van de Universiteit Twente.
Item Type:Article
Copyright:© 2004 Nederlandse Vereniging voor Ergonomie
Faculty:
Behavioural Sciences (BS)
Research Group:
Link to this item:http://purl.utwente.nl/publications/48205
Publisher URL:http://www.ergonoom.nl/TVE/nl
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page

Metis ID: 219528