Psychologie interactief ervaren en ontdekken: het ZAP-project.

Share/Save/Bookmark

Eysink, Tessa and Hulshof, Casper and Loyens, Sofie and Jong, Ton de and Pieters, Jules and Winkel, Wilco te (2003) Psychologie interactief ervaren en ontdekken: het ZAP-project. Onderzoek van onderwijs, 32 (4). pp. 64-66. ISSN 0920-0665

[img] PDF
Restricted to UT campus only
: Request a copy
101kB
Abstract:Het ZAP-project heeft als doel om computer gebaseerd leermateriaal te ontwikkelen voor gebruik in inleidend psychologieonderwijs. Door middel van ervaringen, experimenten, of ontdekkingstaken worden psychologische fenomenen inzichtelijk gemaakt. De lesmodules (‘ZAPs’) die worden ontwikkeld zijn interactief, kort, eenvoudig en concreet. De behandelde fenomenen beslaan een groot aantal deelgebieden van de psychologie. ZAPs zijn breed inzetbaar in het hoger onderwijs. Ervaringen met reeds ontwikkelde ZAPs zijn zeer positief, zowel bij studenten als docenten.
Item Type:Article
Copyright:© 2003 Van Gorcum
Faculty:
Behavioural Sciences (BS)
Research Group:
Link to this item:http://purl.utwente.nl/publications/46623
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page

Metis ID: 215648